Rotkäppchen Vinul spumant - o istorie turbulentă
Rotkäppchen Sektkellerei este situată în Freyburg (Unstrut), în mijlocul regiunii viticole Saale-Unstrut, cea mai nordică zonă de cultivare a vinului de calitate din Germania. Casa are o tradiție îndelungată care datează din 1856. În acel an, Moritz și Julius Kloss, împreună cu prietenul lor Carl Foerster, decid să deschidă un magazin de vinuri în Freyburg. La doar un an mai târziu, au construit o fabrică pentru producția de vinuri spumante, "Freyburger Champagner-Fabrik-Gesellschaft". Vinul spumant este comercializat sub denumirea Kloss & Foerster. În conformitate cu moda de la acea vreme, toate denumirile sunt franțuzești, astfel că se vinde "Monopol", "Crémant Rosé" sau "Sillery Grand Mousseux".
În următorii câțiva ani, întreprinzătorii oameni de afaceri și-au făcut celebru noul produs în tot felul de moduri, de exemplu, vinul spumant a fost premiat cu aur la degustarea de vinuri de la Reichstag în 1876 sau la expoziția comercială de la Halle din 1881. Compania a crescut în mod constant. În cele din urmă, în 1894, intră în vigoare "Legea pentru protecția mărcilor" și trebuie găsită o nouă denumire pentru vinul spumant. Capsula vinului spumant Freyburger servește drept patron al numelui, astfel că de la poartă apoi numele Rotkäppchen Sekt.
Urcușurile și coborâșurile lui Rotkäppchen Sekt în secolul XX
Succesul mărcii crește constant; Rotkäppchen Sekt, de exemplu, devine furnizorul ofițerilor militari. Compania cunoaște primul său eșec în urma Primului Război Mondial și a inflației din anii 1920. Criza economică mondială care a urmat își face treaba ca de obicei. În anii 1930, marca își revine, pentru ca apoi să se prăbușească din nou odată cu cel de-al Doilea Război Mondial. După război, marca Rotkäppchen Sekt este mai întâi plasată sub controlul administrației militare sovietice, apoi transferată la Volkseingentum și continuată în acest fel. Între timp, moștenitorul mărcii, Günther Kloss, a reînființat Kloss & Foerster Sektkellerei în Germania de Vest și a produs vin spumant sub acest nume.
În RDG, marca Rotkäppchen Sekt își revine și atinge noi culmi. Cu toate acestea, odată cu căderea Zidului Berlinului, vânzările se prăbușesc din nou. Compania face reduceri masive de personal. În cele din urmă, foștii angajați ai Rokäppchen sunt cei care, împreună cu investitorii, preiau compania aflată în dificultate și o reconstruiesc. În doar un an, vânzările au depășit deja așteptările. Vinul spumant cu capac roșu devine competitiv pentru economia de piață și se filmează o primă reclamă pentru televiziune.
Creșterea vinului spumant Rotkäppchen în noul mileniu
În 1996, a trebuit să se construiască o nouă hală de producție pentru a satisface cererea. în 1997, sticlele au primit chipul pe care îl poartă și astăzi. În anii 2000, compania a început să preia acțiuni la alte case de vinuri spumante, cum ar fi Mumm și MM extra. În 2006, compania a achiziționat drepturile asupra mărcii de vin spumant Kloss & Foerster, reunind astfel mărcile după 60 de ani de separare.
În prezent, compania produce vin liniștit, pe lângă vinul spumant, care, din 2008, este disponibil și în versiune fără alcool. În plus, a câștigat deja un punct de sprijin pe piața băuturilor spirtoase, astfel încât băuturile spirtoase "emblematice" de la Nordhausen sau rachiurile "Chantré" aparțin, de asemenea, Rotkäppchen.
Producția de vin spumant Rotkäppchen
În prezent, la Rotkäppchen Sekt se folosesc trei procese de producție pentru fabricarea vinului spumant:
- Fermentare pe scară largă
- Fermentație în sticlă/transvazare
- Fermentare clasică în sticlă
Fermentare pe scară largă
În acest proces, vinul este maturat în recipiente mari sub presiune. Procedeul este cunoscut la nivel internațional sub numele de metoda Charmat, după numele celui care a dezvoltat procedeul de astăzi cu fitinguri rezistente la presiune, Èugene Charmat, sau, de asemenea, Metodo Martinotti în Italia, după numele oenologului Federico Martinotti, care a avut ideea de bază a procedeului. Procedeul s-a răspândit foarte repede după ce a fost utilizat pentru prima dată la începutul secolului XX în Germania, care era destul de deschisă la progresele tehnologice.
Linia de vinuri spumante Traditions Rotkäppchen, principalul produs al mărcii, este realizată prin acest procedeu.
Procesul Transvase
Acest proces este o variație a fermentației clasice în sticlă, prin care vinul spumant nu este degorjat manual (adică drojdia de fermentare este îndepărtată), ci este scurs și filtrat din sticlele speciale de fermentare, apoi dozat sub presiune și apoi turnat în sticla finală în care are loc a doua fermentație. Linia de vinuri spumante Rotkäppchen "fermentare în sticlă" este creată în acest mod.
Fermentare clasică în sticlă
Cunoscută și sub numele de Méthode champenoise sau Méthode traditionelle, este standardul pentru vinurile spumante de renume mondial, cum ar fi Champagne, Crémant sau Cava. Vinul spumant de bază este amestecat cu amestecul de zahăr și drojdie pentru a doua fermentare și este introdus în sticlă. După fermentare, drojdia este mutată în gâtul sticlei prin strivire, iar dopul de drojdie este îndepărtat. Pierderea vinului spumant este compensată de dozaj, un amestec de vin și sirop de zahăr, care este decisiv pentru gust. Rotkäppchen-Vinurile spumante produse prin această metodă sunt denumite "fermentare clasică în sticlă".
Informații suplimentare privindRotkäppchen Sekt
Adresa | |
---|---|
Numele companiei: | Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien GmbH |
Strada: | Sektkellereistraße 5 |
Locație: | 06632 Freyburg/Unstrut |
Țara: | Germania |
Regiune: | Saale-Unstrut |
Continent: | Europa |
Contact & Web | |
Site web: | https://www.rotkaeppchen.de/ |
Telefon: | +49 34464 34 0 |
Compania | |
Anul înființării: | 1856 |
Director general: | Christof Queisser, Frank Albers, Dr. Mike Eberle |